Sunday 7 May 2017

idola

Terbaca article ttg seseorg, katanya Rasullah s.w.t.. Betullh, baru tersedar, sebaik - baik manusia ialah Rasullah s.w.t, saya terletak, terlalu mengagumi orang lain... hmmm.. kagum pada yang meletak Islam ke dua, tapi masih berjaya di dunia...  Alhamdulillah, disebabkan article tu  saya tersedar. Sepatutnya Rasullah s.w.t adalah idola saya. Bagindalah orang yang berjaya dunia akhirat. Sunnahnya menjadi ikutan. Salah satu yang sering dilafazkan manusia sejagat, dari segi kemaafan, sedang nabi ampunkan umat, inikan Kita manusia biasa. Hati saya tak sesuci Rasullah s.w.t.  tapi saya akan Cuba ikuti Sunnah baginda. Until memaafkan mungkin susah bagi saya, saya serahkan pada Allah, tapi inshaa Allah, saya tak akan balaskan kejahatan dengan kejahatan.

No comments:

Post a Comment